Sunday, February 27, 2011

DR CINTA



DR CINTA...erm baru je menghabiskan sesi mentelaah novel DR CINTA hehehe....dari 5 bintang aku bagi 4 bintang la...best....yang paling menarik hati aku sudah pasti cover novel ni...betul2 tak disangka picture love yang dah lama disimpanan aku boleh jadi cover...i luv this pic very much...banyak kenangan picture ni pada aku...huhu 'healing a broken heart'...picture ni pernah menjadi profile picture frenster & FB aku...paling lama FS la....tak nak bercerita banyak pasal picture ni..takut luka lama berdarah kembali...walau masih tak mampu melupakan...

baik cerita pasal novel ni...aku tak pandai nak wat review segala bagai ni hehe...aku baca just faham untuk diri sendiri...sebelum ni aku baca novel ni kat blog penulisan2u.tapi bab awal2 je la...untuk cerita selanjutnya kena baca novel.nasib baik cepat jugak novel ni publish....memang bestla....

Kisah novel ni tentang Mazliana Hj Nordin,gadis sempoi dan selamba,terpaksa menjadi kekasih 1 malam kepada Tengku Iskandar untuk mengelakkan Tengku Iskandar berkahwin dengan pilihan mamanya. Tetapi keadaan menjadi rumit apabila Tengku Mariam, mama Tengku Iskandar menyukai Mazliana dan terus merisik Mazliana. Banyak perkara berlaku kepada mereka tetapi Mazliana menghadapinya dengan sempoi dan bersahaja..Kemunculan Tasha dan Julia Hana sebagai penagih cinta Tengku Iskandar tidak sedikit pun menjejaskan sifat sempoi Mazliana pada awalnya. Namun sekian lama bergaduh dan membuli sesama mereka, timbul rasa cinta dalam diri masing2..Tapi Tengku Iskandar dengan egonya..Mazliana pula dengan perangai bersahaja dan kelibutnya...banyak halangan dan rintangan..tapi lastly tetap hepy ending...malas nak story banyak..

Tak rugi beli novel ni..boleh tambah koleksi..hehe

No comments:

Post a Comment