Wednesday, July 8, 2009

ari ni & smlm...

ari ni 15 rejab...huhu cmne la aku blh lupa nk puasa....cm nyesal pun ada...dari 1 rejab ari tu lg aku dah plan nk puasa 15rejab..erm xda sape plak tu yg ingtkan aku ari ni dah 15hb..xpela..InsyaAllah pjg umur thn² dpn ada lg..bulan ni bru 2ari puasa...esok je la puasa lg...
smlm blk kerja tolong k.nem(housemate aku) pasang paip kt uma..sebenarnya kitorg wat smbungan tuk paip kt mesin basuh...xpasal² aku jd assistant plumber jap..hehe aku mmg respectla kt k.nem...dia serba serbi blh..kerja pmpn kerja laki sume dia tau...bkn stakat pasang² paip,smbung² paip je dia blh...wiring letrik,repair2 brg letrik pun blh...btukang pun blh..siap panjat memanjat lg... memasak,menjahit pun terer...aku ni hangat² tahi ayam je...bru blajar jahit sket dah mls...tp bukan slh aku...mesin tu yg rosak...trus spoilt mood aku nk blaja jahit...stakat wat bju kurung je pandai..tu pun dah ingat² lupa...last jahit bju kurung masa bulan puasa thn lps... tpaksa jahit baju raya sndiri memandangkan dah xda sape nk ambil tmpahan lg...siap ngan bju adik aku lg aku jahitkan...blhla stakat nk pkai...xla mnjadi sgt...biasa la bdk bru nk blajar...tp thn lps byk jgkla aku jahit...jahit lgsirla byk...aku siap jahitkan lgsir tuk rumah kt kg... thn ni xdapatla nk jahit lg... mesin tu xrepair pun..lg pun aku cm xda mood plak nk jahit² ni... mak kata pkai lgsir raya thn lps je...jimat sket... g pun baru lg lgsir tu...xyah nk tukar tiap² thn...
smlam smbung² paip tu jadi gak...cm org pakar yg wat... pdahal aku tlg pas² brg kt k.nem je...dia yg panjat² & pasang sume tu... siap pasang lmpu lg...
erm...pasal adik angkat aku tu..dia dah ok...dah bls msj....dia kata xmajuk pun...saje je... ari ni nk pos brg tuk dia... merangkap hadiah hari jadi la tu.. 11/07 ni besday dia... hadiah xsbrapa pun..xpe la janji ikhlas..

No comments:

Post a Comment