Friday, July 17, 2009

sesuatu yang pasti...

erm pe kena mngena tajuk kt atas tu ngan apa yg aku nk taip ntah..mgkin ada kot sket² yang kna...klu xkena pun xpe...xptg pun kan...skejap je dah hari jumaat...ermmm makin cpt plak masa blalu...bulan 7 pun dah lbh pada separuh...tp aku tetap cmni gak...xda prubahan pun rasanya...tetap kt sini gak..kja yg sama gak.. klu nk cakap bab boring...mmg dh tahap petala ke 8 dah boring... tp nk wat cmna dah rezeki masih dsini lg... wlaupun kerja aku blh kata stakat cukup makan je tp aku bsyukur at least aku ada gak kerja klu nk banding ngan org lain yg xbkerja.. aku xda la bgantung hdup kt mak ayah...aku masih blh tlg mak ayah sket²..aku xmnyusahkan mak ayah aku..tu pun dah kira baik kan....yg pasti aku xminta duit kt org tuk sara hdup aku..hehe...

ptg slasa ari tu aku tkejut dpt msj dari yan, dia kata mak umi mninggal pg tu..huhu trus bgenang airmata aku...sedih...aku tau umi lg sedih...mmg perit bila khlgn org yg kita syg sgt², lg² org yg rapat sgt ngan kita...msti tpikir cmne nk truskan hidup tanpa org yg kita syg...huhu tp hidup msti dtruskan...kena trima hakikat...org yg kita syg..rupa²nya menjadi pilihan Dia, cinta dan kasih sayang kita xhebat mana..cinta & kasih sayang Dia lbh besar ertinya...klu sudah tersurat akan berpisah, syg sebanyak bintang di langit pun perpisahan tetap terjadi...tu lah hakikatnya...semua yg hidup pasti akan kembali dalam
dakapanNya...

" berjalanlah dgn penuh harapan walau hidup ini x sllu bahagia, sedekahkanlah 1 snyuman walau dhati xlg mampu btahan, blajarlah mmaafkan walau diri tluka, bhentilah mberi alasan walau ingin mnyatakan kbenaran, hiduplah dlm iman walau hari dpenuhi dugaan bpeganglah kpd Allah walau Dia xklihatan, bukti kasihNya kitawujud di dunia pinjaman ni...ada sbb bila berlaku ssuatu pkara dan yakinlah tuhan mnguji setiap hambaNya yg mngakui keimanan kpdNya..jgn tlalu byk bkhayal tuk jd yg tbaik krn hdp x smudah itu..perihal khidupan sbg cermin dlm mnilai sbuah pgabadian yg hakiki lg abadi..smg lelah dhargai Ilahi walau dcemuh insani... "

No comments:

Post a Comment